
“Sterke portretreeks die ingezet wordt om de verbinding op te zoeken tussen BovenIJ en Amsterdam-Noord en omgeving.”
Het verhaal van: BovenIJ
Een ziekenhuis in Amsterdam-Noord met als kernwaarden: persoonlijk, verbindend en ondernemend. Het motto: ‘zorg goed voor elkaar’. De zorg gaat verder buiten de muren van BovenIJ. BovenIJ biedt goede, persoonlijke medische zorg aan alle inwoners van Amsterdam-Noord en omgeving. In een gezonde en duurzame leefomgeving voor hun patiënten, professionals en bewoners.

Conceptontwikkeling en het verzorgen van content in de vorm van fotografie om te gebruiken voor de lancering van de nieuwe website en het 35-jarig bestaan door middel van campagnes en social media. Het doel is verwijzers en patiënten in de regio Amsterdam Noord bekend maken met BovenIJ en een verbondenheid creëren.

We maakten een verbindende serie duo-portretten met BovenIJ patiënten uit Amsterdam Noord op voor hen herkenbare locaties, samen met echte medewerkers van BovenIJ.
Op basis van de kernwaarden van BovenIJ is een concept ontwikkeld, waarbij de zorgverlener achter de patiënt wordt geplaatst. Hiermee versterken we in beeldtaal de relatie tussen de zorgverlener en de patiënt en geven we extra lading aan de eerwaarde; persoonlijk. Door ook portretten te maken van de medewerkers, willen we het gevoel van trots versterken.

Een sterke en verbindende fotografie reeks waarin de kernwaarden van BovenIJ te herleiden zijn. Deze worden ingezet op de website en in campagnes. Door diverse mensen te laten zien, spreken we verschillende persona’s aan.