Online wervingscampagne met inzet van rolmodellen

De inschrijvingen voor de PABO-opleiding van Inholland in Rotterdam liepen terug. Daarom schoten én deelden we filmische beelden van inspirerende rolmodellen. Met indrukwekkend resultaat.

"We waren al enthousiast over het concept dat Walt Wonder Schmidt had bedacht, maar hadden nooit durven hopen dat het zóveel op zou leveren. Van inspirerende video’s tot een enorme groei in aanmeldingen.”

Elsbeth Veldhuijzen - Opleidingsmanager bij Inholland

De opdracht

Vergroot het aantal aanmeldingen voor de PABO in Rotterdam.

Het resultaat

Met behulp van portretvideo’s van rolmodellen, maakten we de jongeren eerst enthousiast voor het onderwijs in het algemeen. Vervolgens gingen we specifiek in op het onderscheidende karakter van de PABO in Rotterdam, door eventvideo’s in te zetten. De online campagne leidde de studenten vervolgens direct naar de aanmeldpagina. Waar voorheen 98 aanmeldingen waren, zag Inholland nu 239 aanmeldingen binnenstromen.

Funnel

van inspiratie tot aanmelding

244%

groei van het aantal aanmeldingen

THIEMO VAN ROSSUM - WALT WONDER SCHMIDT

Inspirerende content is vaak breder inzetbaar

“Vanuit Inholland kregen we de ruimte om de werving voor studenten vanuit een breder perspectief aan te pakken. Het onderwijs komt al vaak genoeg negatief in het nieuws, daarom was het extra mooi om te laten zien hoe waardevol het onderwijs is. We gingen de school in en spraken met de PABO-studenten om het echte verhaal boven te krijgen. De video’s bleken veel breder inzetbaar: medewerkers waren trots op Inholland, en directeuren van basisscholen in de regio belden of ze de video’s ook mochten gebruiken ter inspiratie van hun leerlingen.”

Bekijk onze filmische video’s voor Inholland:

Max -  Pabo student

Daniëlle - Pabo docent

Reneé - Pabo student

Meer zien van ons werk?

Ook een wervingscampagne?

Laat ons weten wat je zoekt, zodat we je kunnen helpen aan een doeltreffende wervingscampagne. Je hoort binnen twee werkdagen van ons!