Inspirerende tv-commercial voor 'Een reis door de mens'

Het interactieve museum Corpus wilde meer kinderen met hun ouders een ‘reis door de mens’ laten maken. Daarom maakten we een inspirerende video waarbij we ‘het enthousiasme’ letterlijk hebben laten meten.

“We kregen van enorm veel bezoekers te horen dat ze de commercial hadden gezien, en op basis daarvan hadden besloten om langs te komen. Precies wat we wilden bereiken!”

Esther Nielen - Marketing & Communication Executive bij Corpus

De opdracht

Maak een inspirerende video die extra bezoekers oplevert.

Het resultaat

We hebben een inspirerende tv-commercial gemaakt, gericht op kinderen van 6 tot 8 jaar en hun (groot)ouders. De commercial is in de vakantie uitgezonden tijdens het kinderprogramma Zapp, met het doel om zoveel mogelijk kinderen enthousiast te maken om naar Corpus te komen. Dit is gelukt, met de ValueFlow score – onderzoek dat inzicht geeft in de effectiviteit van de Corpus-commercial – én extra bezoekers als bewijs.

150

mensen in het kijkerspanel

Valueflow

Onderzoek: (zeer) positieve waardering

MARTIJN HINRICHS - WALT WONDER SCHMIDT

Enthousiasme kun je meten

“Het doel van de tv-commercial was om mensen te inspireren om naar Corpus te komen. We hebben daarom specifiek ingespeeld op het triggeren van een enthousiast gevoel bij kinderen en volwassenen. Het bureau Validators heeft dit gevoel per onderdeel van de video gemeten, door een kijkerspanel van 150 mensen onze commercial anoniem te laten beoordelen. De ValueFlow score die hieruit volgde, gaf een (zeer) positieve emotionele waardering. Het onderzoeksbureau gaf zelfs aan dat de commercial het qua gevoel nog beter doet dan een kerstcommercial. Zo wisten we zeker dat de video het gewenste effect zou hebben.”

Bekijk onze tv-commercial voor Corpus:

Corpus - TV commercial

Meer zien van ons werk?

Ook een tv-commercial?

Laat ons weten wat je zoekt, zodat we je kunnen helpen aan een doeltreffende tv-commercial. Je hoort binnen twee werkdagen van ons!