Vellesan College banner

"TikTok geïnspireerde wervingsvideo's voor de leerlingen van het Vellesan”

Het verhaal van: Vellesan College

Het Vellesan College is een middelbare school dat onderwijs biedt van vmbo tot aan vwo beroepsgerichte leerlingen. Bij het Vellesan college is iedereen welkom, met als uitgangspunt: respect hebben voor elkaar. De school vindt het belangrijk dat elke leerling de studieroute met succes doorloopt, en daarbij ook een onvergetelijke schooltijd heeft.

VRAAG

De vraag was helder: “Bedenk een wervingscampagne met als doel om nieuwe scholieren te werven voor het studiejaar 22/23.” Vragen die daar bij kwamen kijken waren: welke factoren spelen een rol bij het maken van een keuze voor een school? Waar bereik je de doelgroep mee en welke content spreekt hen aan? Hoe onderscheid je je van andere scholen in de buurt?

AANPAK

We richtten ons op de leerlingen én de ouders. Gen-Z is een generatie die zo’n 6,5 uur per dag op hun telefoon doorbrengt en maar 8 seconden nodig hebben om te bepalen of iets relevant voor hen is. Die bereik je op een andere manier dan de ouders, dus dat vraagt ook een andere marketingstrategie. Zo maakten we voor de leerlingen een tiktak geïnspireerde wervingscampagne. Maak de sprong bij het Vellesan College.

RESULTAAT

De campagne heeft gelopen van augustus 2021 tot maart 2022, met een fantastisch resultaat. 558.936 content weergaven en 10.415 kliks naar de website! Er zijn 2.332 actieve leads uit gekomen die zich hebben ingeschreven voor informatieavonden, updates via de mail en open dagen, waarna er 242 leerlingen zich hebben aangemeld. Een geslaagde campagne waarbij de cost per click enorm laag is gebleven.

Krachtige wervingsvideo & fotografie

Vellesan College buiten

Wil je meer informatie? Maak direct een afspraak met Martijn.

Afspraak inplannen