“Awareness creëren over de zeldzame ziekte ITP bij jongeren met persoonlijke video’s in documentaire stijl”

Het verhaal van: Novartis

Wereldwijd zet Novartis zich in om de kwaliteit van leven te verbeteren en de levensduur van mensen te verlengen. Ze maken gebruik van op wetenschap gebaseerde innovatie om enkele van de meest uitdagende problemen in de gezondheidszorg en de samenleving aan te pakken. Ze ontdekken en ontwikkelen baanbrekende behandelingen en nieuwe manieren om zo veel mogelijk mensen toegang tot onze geneesmiddelen te geven.

VRAAG

Awareness creëren over de zeldzame bloedziekte ITP bij jongeren op een manier dat jonge patiënten zich kunnen relateren. Daarnaast zitten jongeren die net gediagnosticeerd zijn met veel vragen, voor hen wil Novartis antwoorden bieden. 

In beeld brengen: Wat is ITP en wat betekent het om jong te zijn en de diagnose te krijgen? Hoe ga je daarmee om? Wat kan er niet, maar vooral: wat kan er wél? 

AANPAK

We kozen voor documentaire video’s en fotografie, waarin we  verschillende portretten laten zien van jongeren met ITP en experts in persoonlijke interviews. De kracht van documentaire is dat het verhaal echt is, tot de verbeelding spreekt en een emotionele reactie oproept bij de kijker. Ook vinden we het belangrijk dat we de jongeren in hun kracht laten zien. 

De content zetten we in via een online campagne; SEA, Google Ads en Display en als Youtube campagne. De KPI’s waar we op sturen zijn impressies, (uniek) bereik, videoweergaven en kijktijd van de video.

RESULTAAT

Vier portretten van jongeren met ITP die in een persoonlijk interview openhartig vertellen over hun ziekte. We zien hen in hun dagelijks leven en hoe ze omgaan met de diagnose. Ook zijn er 4 video’s waarin specialisten vertellen over ITP. 

De campagne loopt nog, maar we zien al dat de video meer dan 4 minuten wordt gekeken en dat er 15.000 mensen zijn bereikt. Wat veel is voor de kleine target doelgroep, ITP-patiënten en hun omgeving.

Wil je meer informatie? Maak direct een afspraak met Martijn.

Afspraak inplannen